بسم الله الرحمن الرحيم الحمدلله رب العالمين

اللهم صل علي محمد و آل محمد

 

کتاب روش هاي تفكر در قرآن، دومين جلد از مجموعه كتاب هاي روش هاي تدبر در قرآن و به عبارتی اولین و مهم ترین مرحله از مراحل تدبر در قرآن است که اگر به خوبی آموخته نشود، ورود به مراحل بعدی ممکن نمی باشد. پيش نياز مطالعه اين كتاب، كتاب مقدمات تدبر در قرآن است.

معرفی کتاب روش هاي تفکر در قرآن

تفکر در قرآن به معنای فعال کردن فهم به واسطه خوب دیدن و خوب شنیدن است که باعث نزول حقایق هستی بر انسان می­شود. بدین ترتیب انسان به دانستنی­ها و علومی تفصیلی راه پیدا می­کند و می­تواند به قرب الهی دست یابد. نقش نطق، کلمه، کلام، لحن، بیان، ادبیات و قول در فعال­سازی دیدن و شنیدنِ مطلوب، نقشی انکارناپذیر است و هنر کلامِ وحی در این زمینه معجزه­ای اعجاب انگیز می­باشد. بدین ترتیب نگاه به قرآن به عنوان کتاب فهم و قرائت، دریچه­ای برای هدایت و رشد است.

كتاب روش‌هاي تفكر در قرآن درصدد است تا با شیوه ­هایی ما را به سوی این فهم و قرائت راهنمایی کند.

انتظار مي رود با گذراندن دوره روش هاي تفكر در قرآن

  • اشتياق و رغبت ما نسبت به قرآن از گذشته بيشتر شده و بيشتر قرآن بخوانيم و تمايل داشته باشيم همه ي قرآن را با اين روش ها بخوانيم.
  • بتوانيم گزاره هايي درست بنویسيم یا بگویيم. اگر نتوانيم گزاره بنویسيم يا بگوييم یعنی فهم گزاره ای نداريم و نمی توانيم تفکر کنيم .
  • بتوانيم وضعيت موجود و وضعيت مطلوب سوره را تشخيص دهيم و فرايند رفتن از وضعيت موجود به وضعيت مطلوب را بفهميم و به زبان ساده بيان كنيم.

مسير دسترسي به كتاب در انتشارات قرآن و اهل بيت ع

 

قالب اجرایی

دوره به صورت آفلاین و در بستر ال ام اس برگزار می شود. در این دوره افراد محتوای آموزش را در بستر ال ام اس دریافت کرده و تکالیف خواسته شده را در همان بستر ارائه خواهند داد.

همچنین پشتیبان های دوره افراد را در طول دوره همراهی کرده و به سوالات و ابهامات در بستر پيامرسان بله پاسخ خواهند داد.

در صورت تشخيص پشتيبان جلسات آنلايني براي محقق شدن اهداف آموزشي برگزار خواهد شد.

مدت دوره: 16 هفته